Sezóna 2024/2025 přinesla florbalové Spartě semifinálovou účast, návrat mezi elitní čtyřku a výrazný krok vpřed s mladým týmem. Ohlédnutí za uplynulým ročníkem nyní doplňují také slova hráčů, kteří byli jeho přímou součástí. Jak sezónu prožívali kapitán, sparťan s dlouholetým působením v týmu, talentovaný junior nebo dvě nové posily? A co si z tohoto ročníku odnáší do budoucna?
Florbalisté Sparty se po několika sezónách vrátili do semifinále Livesport Superligy a patřili mezi čtyři nejlepší týmy ročníku 2024/2025. Opřeli se především o silné domácí výkony. V základní části porazili mimo jiné Mladou Boleslav, Liberec nebo Bohemians. V play off navíc dokázali otočit čtvrtfinálovou sérii proti Vítkovicím a po zásluze se tak vrátili mezi elitu.
Dorostenecký tým ACEMA Sparta Praha se kvalifikoval mezi osm nejlepších celků v republice a čeká ho vrchol sezony v podobě finálového turnaje Mistrovství České republiky, který se koná 18. a 19. dubna v Mladé Boleslavi. V silné konkurenci půjdou naši hráči do bojů s odhodláním potvrdit svůj výkonnostní růst a obstát v prestižní konfrontaci s elitou.
Sparťanská cesta play-off pro sezónu 2024/2025 končí v semifinále. Soupeřem v boji o Superfinále byla Mladá Boleslav – vítěz základní části, tým nabitý reprezentanty a zkušenostmi z mezinárodních soutěží. Přestože Sparta v domácích zápasech předvedla bojovný výkon, zejména v sobotním utkání, Boleslav potvrdila svou kvalitu a sérii ovládla v nejkratším možném čase 4:0.
Mezi partnery vítáme posilu z oblasti potravinových doplňků pro vrcholové sportovce. Společnost Czech Virus se zaměřuje na vývoj vysoce kvalitních doplňků stravy, které sportovcům pomáhají k lepším výkonům. Czech Virus podporuje velká jména českého sportu, například strongmana Jiřího Tkadlčíka, hvězdu OKTAGON MMA Davida Kozmu a nebo profesionálního bodybuildera Pavla Berana. Nyní bude přední značka sportovních doplňků podporovat také Spartu. Proč? Na to jsme se zeptali marketingového ředitele Czech Virus Romana Grigara.
Pojďme si společnost Czech Virus představit. Čím přesně se zabýváte a jak dlouho jste na trhu? ,,Jsme značka Czech Virus, zabývající se vývojem kvalitních a funkčních doplňků jak pro profesionální sportovce, tak pro hobby sportovce, ale i nesportující jedince, kteří se zajímají o zdravý životní styl. Dříve jsme se orientovali zejména na fitness, ale s rozšiřujícím růstem firmy se zaměřujeme i na ostatní sporty - jako nyní právě na florbal. Na trhu jsme od roku 2013, což znamená, že Czech Virus tento rok oslaví 10 let," říká v úvodu marketingový ředitel firmy Czech Virus Roman Grigar.
(Zleva Marian Bureš - Sales Director, Roman Grigar - CMO, Patrik Záruba - CEO značky Czech Virus)
Jak již bylo zmíněno na začátku článku, spolupracujete s velkými jmény, jedná se zejména o individuální sportovce, teď jste uzavřeli partnerství s jedním z největších florbalových klubů v republice, co od spolupráce očekáváte? ,,Sparta je zvučné jméno a z hlediska navázání partnerství je to určitě správná volba. S vedením Sparty jsme si osobnostně sedli a na základě společné schůzky jsme se přesvědčili, že v tomto sportu je pro nás Sparta volbou číslo jedna. Rozhodující pro nás byla také zvyšující se popularita tohoto sportu, která každým rokem roste. My jako výrobce sportovních doplňků chceme být Spartě nápomocni k těm nejlepším výkonům a budeme velmi rádi, pokud se díky této spolupráci dostaneme do podvědomí florbalistům, ale i jiným sportovcům, kteří si uvědomují, že díky kvalitním suplementům mohou podávat špičkové výkony."
Jak vlastně samotný florbal vnímáte? Přeci jen se specializujete na jiná sportovní odvětví, florbal je pro vás trošku nový, je to tak? ,,Myslím si, že není sportovce, který by někdy nedržel florbalovou hůl v ruce. Minimálně na základce. Alespoň u nás všichni v rámci týmu Czech Virus si tento sport někdy amatérsky zahráli. Není to samozřejmě hokej ani fotbal, ale těšíme se z rostoucí popularity tohoto sportu. Navíc jeden amaterský florbalový tým již nějakou dobu podporujeme. K florbalu tedy tak daleko nemáme."
Zmíněné partnerství se z největší části týká mužského A týmu, slevu ve výši 7% na objednávku mohou využít také ostatní členové Sparty u vás na e-shopu, jedinou podmínkou je zadání slevového kódu "SPARTA" při objednávce. Také jste nám prozradili, že budete ve vaší nabídce doplňovat nové produkty hodící se hlavně pro hráče a hráčky kolektivních sportů, můžete něco z nabídky už nyní představit? ,,Určitě budeme doplňovat produkty ať už pro florbal, tak i jiné sporty, prozrazovat ale zatím nic nebudeme. My novinky dopředu nikdy neodtajňujeme. Dovolíme si tvrdit, že v rámci nabídky suplementů v České Republice udáváme častokrát nové trendy. Hodně tedy klademe důraz na to, aby se novinky držely v tajnosti a odtajnily se až v momentě uvedení na trh," uzavírá rozhovor Roman Grigar ze společnosti Czech Virus.
Slovo marketingového ředitele Sparty Daniela Wertheima
,,Osobně jsem velmi rád, že se nám podařilo navázat partnerství se společností Czech Virus, která ve svém oboru patří mezi špičku a v oblasti sportovních doplňků stravy udává nejnovější trendy. Stejně tak vnímám náš klub v prostředí Českého florbalu. Rozhodně není jednoduché obstát mezi tak silnými jmény, které usilují o spojení se značkou Czech Virus. I z tohoto důvodu jsem rád, že budujeme klub, který v této konkurenci dokáže obstát a pro partnery se stává atraktivním prostředím pro jejich zviditelnění. Pevně věřím, že se nám podařilo navázat dlouhodobé partnerství a spolupráce bude mít přínos pro obě strany."
Sparťanské mládežnické týmy za sebou mají poslední přípravný turnaj před začátkem nové sezony a skončil skvěle! Na domácím Salming Cupu Sparta získala zlatý hattrick díky vítězství v kategorii NXT Generation U13, Girls U15, Challenge U15 a bronzovou medaili přidali junioři po výhře nad Tatranem. Pojďme se podívat, co k turnaji řekli hlavní trenéři medailových týmů.
Ještě než začne letní turnaj Salming Cup, který je na programu 25.-28. srpna v Praze a organizuje ho právě náš klub, vrátíme se k úspěchu našich mládežnických týmů na finském turnaji Mestareiden Cup, odkud Sparta přivezla dvě zlata a jeden bronz. Zejména finále dorostenecké kategorie nabralo zajímavý vývoj s doslova zlatým koncem pro mladé Sparťany.
Je to přibližně týden, kdy Sparta představila nové logo. Nyní florbalová Sparta odkrývá podobu nových dresů. Tradiční rudý dres zůstává, po 10 letech se ale Sparta vrací k bílým dresům, které vystřídají dosavadní venkovní žlutou variantu. ,,Nové logo i dresy se nám líbily, ale až jejich přijetí veřejností potvrdilo, že to nebyl jen náš pocit," říká předseda výkonného výboru Václav Culka ml.
Florbalový klub AC Sparta Praha ke svému 30 letému výročí založení klubu mění svou klubovou identitu. ,,Třicet let od založení je určitý milník a když se dnes ohlédnu zpátky, je až neuvěřitelné, kam jsme s klubem došli a jak dnes vypadá. Neustále se měníme, neustále se vyvíjíme a já osobně vnímám každou dekádu ve Spartě jinak. Nové klubové logo je pro mě z půlky oslavou toho, co jsme s klubem dokázali a z půlky symbolem pro naše plány a cíle do čtvrté dekády naší historie," říká na úvod předseda výkonného výboru Václav Culka ml.